Załóżmy, nawet hipotetycznie, że prowadzisz firmę i jeden z Twoich kontrahentów spóźnia się z opłatą za sprzedany towar lub wykonaną usługę. Z początku zapewnia, że jest to chwilowy przestój, a zadłużenie opłaci na dniach, po czym te dni zmieniają się w miesiące, następnie w lata. Kontakt się urwał i samemu nie dajesz rady już tego pilnować. Co w takiej sytuacji zrobić? Odpowiedzią jest – zlecenie windykacji. Nie jesteś jednak pewien czy to będzie opłacalne? Z pomocą przychodzi ta kampania!
1. Modele Windykacji
Wyróżnia się dwa modele windykacji: wewnętrzna i zewnętrzna (tzw. Outsourcing). Pierwsza z nich charakteryzuje się koniecznością posiadania struktury windykacyjnej wewnątrz przedsiębiorstwa, natomiast druga polega na zleceniu odzyskania należności podmiotowi wyspecjalizowanemu. Co jest bardziej opłacalne? Tworzenie osobnej struktury, zatrudnianie nowych pracowników, czy raczej oddanie jednej lub nawet kilku spraw komuś, kto się na tym zna i być może miał już kontakt z dłużnym przedsiębiorstwem?
2. Opłacalność
W momencie zlecenia ściągania zadłużenia podmiotowi zewnętrznemu (przyjęcie modelu outsourcingowego), warto zwrócić uwagę, kogo obciążają opłaty i jak wiadomo, najbardziej opłacalną opcją dla wierzyciela jest prowadzenie windykacji na koszt dłużnika. W skrócie oznacza to, że podmiot bierze swój procent po skutku (skuteczności ściągnięcia należności) od dłużnika, co przy nieudanej windykacji nie rodzi żadnych kosztów po stronie wierzyciela. Jedynymi możliwymi opłatami, które będziesz musiał ponieść, to wysyłka korespondencji.
Jeżeli uważasz, że nie opłaca Ci się tracić pieniędzy na windykację wewnętrzną i wolisz odzyskać swój dług w łatwy sposób, zapraszamy do kontaktu z naszym Doradcą Klienta.