fbpx

Jak dojść do porozumienia z windykatorem?

Zanim odpowiemy na to pytanie, należy wyjaśnić ważną kwestię – kim jest windykator?

Windykator bardzo często jest mylony z komornikiem, Należy jednak podkreślić, że są to dwie zupełnie odmienne profesje. Windykator zajmuje się odzyskiwaniem długu od osoby zadłużonej w drodze pozasądowej. Jego głównym zadaniem jest skontaktowanie się z dłużnikiem za pomocą e-maila czy telefonu i ustalenie dogodnego sposobu spłaty, ustalonego wcześniej z wierzycielem. Wykonuje swoje zadania, aby uniknąć takich działań jak: przeprowadzanie egzekucji w postaci zajęcia majątku, ruchomości, bądź nieruchomości.

Duża część społeczeństwa nie wie, jak ich zadłużenie trafiło do firmy windykacyjnej, a powodem tego mógł być: nieopłacony kredyt, pożyczka, mandat za brak lub nieważny bilet komunikacyjny. Nawet niska kwota może przyczynić się do rozpoczęcia procesu windykacji. Co najczęściej robią dłużnicy, gdy windykator dzwoni w sprawie zadłużenia? Unikają rozmowy i wszelkiego kontaktu. Wynika to w dużej mierze ze strachu, który  bierze się z prostej przyczyny – spłatę zadłużenia ludzie traktują jako wyzwanie, a nawet zagrożenie. Wypierają temat zaległości ze swojej świadomości i nie odbierają telefonów, a jeżeli już dochodzi do rozmów, często zachowują się w taki sposób, jakby dana sprawa dotyczyła kogoś innego. Najczęściej posługują się wymówkami: brak pieniędzy na bieżące wydatki, zbyt wysoka kwota niespłaconego długu czy po prostu są „zapominalscy”. Problem tkwi w tym, iż osoba windykatora bardziej jest postrzegana jako przeciwnik, niż jako partner, który ma za zadanie wesprzeć dłużnika w spłacie.

Najlepszym rozwiązaniem jest dogadanie na etapie windykacji polubownej, aby sprawa nie została skierowana na drogę sądową. Opiera się ona na kontakcie z dłużnikiem, informowaniu o wysokości zadłużenia, jak również przypominanie o terminowej spłacie. Najważniejszym celem jest podpisanie racjonalnej dla obu stron ugody, ustalenie warunków spłaty, a tym samym uniknięcie dodatkowym kosztów związanych, chociażby z opłatami sądowymi czy komorniczymi, jeżeli sprawa trafiłaby na dalsze etapy.

Dział windykacyjny najczęściej będzie kontaktował się z dłużnikiem telefonicznie. Każde odrzucenie  połączenia naraża dłużnika na spłatę wysokich odsetek, ponieważ im dłużej sprawa trwa, tym większe będą dodatkowe należności. Oczywistym jest fakt, że rozmowa z windykatorem nie sprawi, że nasz dług zostanie anulowany. Sama rozmowa z windykatorem ma na celu rozwiązanie sprawy spłaty, a nie jej likwidację.

Warto uważnie słuchać propozycji oraz przedstawić faktyczne powody braku spłaty. Windykator podchodzi do każdego problemu indywidualnie i z pewnością znajdzie rozwiązanie, które będzie dopasowane do danej sytuacji finansowej, np. spłatę długu w ratach. Oczywiście będzie ono dopasowane do aktualnej płynności finansowej dłużnika.

Reasumując, aby skutecznie dość do porozumienia z windykatorem należy postępować zgodnie z przedstawionymi niżej wskazówkami:

  • Nie unikaj telefonów;
  • Mów prawdę co do powodu zaległości w spłatach;
  • Słuchaj propozycji;
  • Przyjmij propozycję, do której wspólnie doszliście.

Nadrzędnym celem Kancelarii Prawa Gospodarczego PFW Sp. z o.o. jest wsparcie przedsiębiorców poprzez kompleksową obsługę prawną oraz finansową ich działalności – zwłaszcza w przypadkach niewypłacalności ich kontrahentów.

Ponad 15-letnie doświadczenie w branży oraz zespół specjalistów to fundamenty naszej skuteczności. Profesjonalizm połączony z indywidualnym podejściem do każdej powierzonej sprawy pomógł ogromnej liczbie naszych Klientów.

Działamy na terenie całej Polski oraz za granicą. Świadczymy usługi z zakresu finansów, prawa, zarządzania oraz windykacji. Dostarczamy Klientom nowatorskich i zoptymalizowanych rozwiązań, ułatwiając im prowadzenie działalności bez względu na jej rozmiar. Wyróżniamy się dbałością o przestrzeganie zasad etycznych i zawodowych na każdym kroku, w pełni zdając sobie sprawę z ogromnej odpowiedzialności.

Misją Kancelarii Prawa Gospodarczego PFW jest dawanie gwarancji skuteczności, szybkości i profesjonalizmu działań przy doradztwie prawnym oraz odzyskiwaniu należności naszych Klientów.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

+48 532 747 666
kontakt@pfw.com.pl
Twój Klient zalega z płatnościami?

Odzyskamy Twoje pieniądze!

Menu